FAQ - najczęściej zadawane pytania
FAQ - najczęściej zadawane pytania
Jeśli nie otrzymujesz odpowiedzi na wiadomość, a sprawa jest pilna, napisz ponownie kulturalne przypomnienie.
Zasady dotyczące nieobecności mogą się różnić w zależności od prowadzącego. Zazwyczaj łączna liczba nieobecności nie może przekroczyć 50% zajęć, jednak niektórzy prowadzący mogą ustalić bardziej rygorystyczne zasady.
Warto zapytać prowadzącego, czy:
możesz odrobić zajęcia w innej grupie
wykonać dodatkowe zadanie (np. pracę domową lub projekt), aby zaliczyć nieobecność
Praktykę niekliniczną można odbyć w dowolnym miejscu, które ma związek z przygotowywaniem i planowaniem posiłków np. w restauracji, pubie, firmie cateringowej, stołówce, hotelu czy w wielu innych miejscach. Podczas takiej praktyki student może brać udział w:
przygotowywaniu i wydawaniu posiłków,
komponowaniu jadłospisów,
planowaniu żywienia różnych grup osób.
Praktyka niekliniczna trwa łącznie 375 godzin (zegarowych) i powinna być zrealizowana w minimum 3 miesiące.
Praktykę kliniczną odbywa się pod opieką dietetyka lub lekarza diabetologa – np. w szpitalu, przychodni, poradni dietetycznej lub sanatorium. Opiekun praktyk zleca zadania, sprawdza ich wykonanie i wspiera w nauce pracy z pacjentem.
Praktyka kliniczna również trwa łącznie 375 godzin (zegarowych) i powinna być zrealizowana w minimum 3 miesiące.
Wszystkie praktyki (zarówno kliniczne, jak i niekliniczne) należy zakończyć przed obroną pracy dyplomowej.
Uczelnia preferuje, aby praktyki odbywały się w formie stacjonarnej lub hybrydowej.
W wyjątkowych sytuacjach dopuszcza się udział w praktykach częściowo online (np. przy współpracy z dietetykiem prowadzącym konsultacje internetowe), jednak 100% praktyk zdalnych nie jest zalecane ani zwykle akceptowane.
Wniosek o praktyki wypełnij po angielsku lub po polsku i taką wersję złóż na uczelni.
Natomiast dla placówki zagranicznej możesz przygotować tłumaczenie tego wniosku na język lokalny, żeby mieli wgląd w to, co podpisują. (nie musi być to tłumaczenie przez przysięgłego tłumacza).
Tytuł licencjata uzyskuje się po pozytywnym zaliczeniu egzaminu dyplomowego, który może odbywać się w jednej z dwóch form:
Tradycyjna forma – napisanie pracy dyplomowej i jej obrona przed komisją
Alternatywna forma – realizacja projektu społecznego (np. kampania edukacyjna, webinar, warsztaty) i obrona projektu społecznego przed komisją
Podczas egzaminu dyplomowego student odpowiada również na wylosowane pytania z puli 100 pytań przygotowanych przez uczelnię.
Pozytywne zaliczenie całego egzaminu dyplomowego (obrony i części teoretycznej) jest warunkiem uzyskania tytułu licencjata.
Zazwyczaj przewidziane są trzy główne podejścia:
Egzamin „0” – egzamin organizowany przed rozpoczęciem sesji
I termin – egzamin odbywający się w pierwszym tygodniu sesji
II termin – egzamin odbywający się w drugim tygodniu sesji
Uczelnia organizuje także dodatkowy termin poprawkowy po zakończeniu sesji, zwykle w późniejszym terminie (po kilku tygodniach).
Nie. Jeśli uzyskasz ocenę pozytywną w egzaminie „0”, nie musisz już przystępować do kolejnych terminów. Wynik egzaminu zerowego jest traktowany jako ostateczne zaliczenie przedmiotu.
Możesz jednak podejść ponownie do egzaminu, aby poprawić ocenę na lepszą, pamiętaj jednak, że zaliczona zostanie ostatnia uzyskana ocena, niezależnie od tego, czy jest wyższa, czy niższa od poprzedniej.
Nie, to jeszcze nie koniec . Jeśli nie zaliczysz egzaminu w drugim terminie, możesz przystąpić do dodatkowego egzaminu poprawkowego, który jest organizowany po zakończeniu sesji, zwykle w późniejszym terminie (po kilku tygodniach).
Jeśli jednak nie uzyskasz zaliczenia również w dodatkowym terminie, przedmiot zostaje niezaliczony. W takiej sytuacji, zgodnie z regulaminem studiów, możesz zostać skierowany do powtarzania przedmiotu lub warunkowego zaliczenia semestru (tzw. warunek), w zależności od decyzji dziekanatu.
Nie. Nie wysyłaj certyfikatu. Uczelnia otrzymuje zbiorcze potwierdzenie zaliczeń bezpośrednio z systemu Navoica.
Certyfikat prześlij tylko wtedy, jeśli prowadzący o to poprosi.
Najpierw zapytaj pozostałych studentów, czy otrzymali zaproszenie do kursu.
Jeśli inni już je dostali, a Ty nadal nie, sprawdź folder Spam w swojej poczcie uczelnianej.
Jeśli wiadomości wciąż nie ma, skontaktuj się z Biurem Obsługi Studenta telefonicznie lub napisz na adres elearning@vizja.pl